29 iul. 2011

Este biserica de azi biblică?

Biserica este invenţia lui Dumnezeu. Cel ce o zideşte este Hristos. În faţa acestui adevăr mă văd obligat să îmi pun o serie de întrebări. Mai întâi, privind la traiul consemnat biblic al primilor creştini, mă întreb în ce domenii suntem chemaţi să vieţuim la fel. Se aşteaptă oare să repetăm modelul protocomunist al bisericii din Ierusalim? Sau, mai degrabă, care dintre bisericile existente în lumea noutestamentară ar trebui să îmi servească de pildă: Ierusalim (biserica celor plini de râvnă pentru lege), Antiohia (biserica misionară) sau Corint (biserica penticostală)? Apoi, recunoscând diferenţele culturale majore ale societăţii recente faţă de cea antică/biblică, continui seria de interogaţii referitor la diferenţele admise. Ce schimbări în viaţa bisericii sunt aprobate de spiritul scriptural? Sunt admise inovaţiile în slujire? Dacă da, până unde? Există şi alte carisme decât cele menţionate de scriitorii Noului Testament? Care este principiul de bază pe care îl adopt în vederea slujirii: sola scriptura sau prima scriptura?
Îmi pun aceste întrebări pentru că văd o mare diferenţă de fond şi conţinut între cele două biserici despărţite de atâtea veacuri. Între ieri şi azi e o distanţă de o noapte; vai multe se pot întâmpla între timp...şi s-au întâmplat.

Un comentariu:

  1. Dinu sau înîmplat multe în ultimii anii ,deşi nu avem curaju să recunoaştem şi desigur unele lucruri în bine altele dar multe în rău ,şi sincer întrebările care le pui mi le pun şi eu uneorii ,ei aş vrea să fim aşa ca pe vremurii ,chînd chiar dacă mergeam pe jos ,sau cum o făcea bunul tău tată cu bicicleta ori pe jos ,cred că simţea bucuria lucrătorului împlinit ,dar nu zic că trebuie sa ne întoarcem la caele timpuri şi să profităm în a face ceia ce e plăcut şi cu toţii să formăm biserica vie Domnul să te sprijine în tot ce facii amin ,,,,

    RăspundețiȘtergere