15 sept. 2011

Sloganuri faine dar neadevărate

Folosim adesea ziceri împrumutate pentru a motiva la mai bine pe cei de lângă noi. E minunat că vrem să vedem oameni mai buni, mai responsabili, mai cu grijă la ce se întâmplă în jurul lor, însă ar trebui să fim cu atenţie sporită atunci când folosim vorbe de duh care să inspire elanul excelenţei. Când vrem să atragem atenţia înspre importanţa alegerii unei alimentaţii sănătoase spunem adesea "Eşti ceea ce mănânci". Cât de adevărat este sloganul acesta? Există două posibilităţi:  exprimarea este fie poetică, fie tehnică, exactă. Dacă este poetică mă tot întreb care este sensul acestor vorbe. Înţeleg scopul vorbelor, dar încă nu am reuşit să dau şi de înţelesul lor. Dacă în schimb abordăm literal, mă întreb oare de câte ori am fost cartof, de câte ori ceapă şi de câte ori lapte.
Mai este un slogan care se pare că îi aparţine lui N. Stănescu: "Suntem ceea ce iubim". Oricât de frumos sună nu pot să nu mă întreb în ce fel devenim obiectul iubirii noastre. Pot să spun că dacă iubesc o femeie sunt metamorfozat prin dobândirea unui alt sex şi a unei alte identităţi? "Atenţie la ce mănânci" e un lucru, pe când "eşti ceea ce mănânci" e o altă mâncare de peşte. "Suntem schimbaţi de ceea ce iubim" e un adevăr, pe când "Suntem ceea ce iubim" e o minciună care sună frumos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu